fallen-angel

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Så kom jag då äntligen iväg...

Av fallen-angel - 21 oktober 2011 13:17

Efter vad som känns som en evighet, vilket det på sätt coh vis kan sägas vara då det var 5 år jag sedan var ner hit, sitter jag nu hemma hos Theres och Johan i Sala. Känns jättekul att räffa alla igen, och vi har ju mycket att ta igen sas.


Ja, gubben är ju med förstås, och Sioux och Cobra.


Sioux och Cobra ja, de har STORA tider härnere med alla nya lukter och ljud. Att ta en promenad med dem är något som tar sin lilla tid då de bara MÅSTE nosa av varenda millimeter av vägen. Men vad gör väl det? Det enda jag inte tycker om är att Sioux börjat resa ragg och morra åt andra hundar efter Taiga bet henne. Men hon - Sioux - gör inga utfall utan håller sig snällt vid min sida, och lägger sig om jag säger åt henne. Så hon har ju inte blivit helt blockerad efter den händelsen, men en aningens osäker på andra hundar. Synd nog.


I helgen ska jag även träffa Eva-Marree, min älskade dotter. Det var ju ett tag sedan, men vi har båda lagt allt bakom oss och startat om. Något man kan med lätthet göra om man verkligen känner ärligt för varandra.

Just detta att jag och min dotter fått så bra kontakt igen måste ha skakat om Sociopaten rejält! Eftersom Sociopaten är oförmögen att känna annat än för sig själv, så har hon nog inte tagit med i beräkningen att det finns något som heter äkta känslor mellan mor/dotter, oavsett vad som händer genom åren. Känslor som gör att man läker sår och bygger vidare, istället för att låta sig brytas ner.

Den känslan heter KÄRLEK, och är inte enkelriktad eller egoistisk, och den är kravlös. Äkta kärlek, mellan förälder/barn, man/kvinna, som är kravlös är i motsats till Sociopatens krav på beundran och "kärlek " äkta. Att kräva att alla ska älska och beundra, utan att kunna ge ett uns tillbaka är enbart sjukt och förvridet.


Jag ville göra den här resan innan röntgen, fall det nu blir operation. För om det nu skulle bli operation så är det ju en relativt lång läkeprocess efter det.


Blir det ingen operation, och jag bara blir lite starkare och magsåret läkt, så funderar jag på - men bara funderar änsålänge - på att ev skaffa en ny häst. Ferarri har det så bra som hon bara kan. jag funderar mer på att skaffa en äldre gentleman som jag bara kan njuta sköna skogspromenader med, och som inte behöver gå i stort varje dag. För jag har en förhoppning om att läker bara magsåret så kommer jag må så mycket bättre att jag kan komma igång igen. Men vi får se....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fallen-angel - 4 februari 2012 09:12

Och kalla mig och min dotter oh man en massa, så väljer jag att publicera detta, skrivet av dig med dina egna ord, om "den underbara mamma" du så försvarar.   Så nu blir det mera intressant att få se dina snorkiga, obefogade kommenater om DETTA! ...

Av fallen-angel - 29 oktober 2011 21:07

Nog finns det saker att skriva om, men så ska ju lusten till också. Det jag kan konstatera är att jag, min man,min son, min dotter och i längden då även mina barnbarn, alla på något vis har fått sår i själen efter Sociopatens vansinnes framfart det...

Av fallen-angel - 29 oktober 2011 21:07

Nog finns det saker att skriva om, men så ska ju lusten till också. Det jag kan konstatera är att jag, min man,min son, min dotter och i längden då även mina barnbarn, alla på något vis har fått sår i själen efter Sociopatens vansinnes framfart det...

Av fallen-angel - 15 oktober 2011 11:58

Mamman som dränkte sina 2 pojkar, 4 resp 8 år gamla, har nu först börjat inse att hennes barn aldrig kommer tillbaka. Ehhhh? Hon liksom mördade dem, och nu ska det tyckas synd om henne? Hon skyller på social myndigheterna att hon mördade sina barn,...

Av fallen-angel - 13 oktober 2011 15:22

Ja, när är det "rätt tid" kan man ju fråga sig när det gäller sjukvården. När jag kom in med en sprucken tarm förra måndagen fick jag veta att jag kommit in i "sista stund" typ och borde ha sökt tidigare. Men - sa samma läkare lite uppgivet - hade ja...

Presentation


Fallen Angel

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i Phu-bökerna?
 Ior
 Phu
 Uggla
 Kanin
 Nasse
 Tiger

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

fallen-angel


Ovido - Quiz & Flashcards