fallen-angel

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Jaha, så blev man anklagad för DET också!

Av fallen-angel - 19 augusti 2011 11:46


" prova en kiropraktor istället! Du verkar ju bara vara ute efter nya hästar hela tiden. prova att betala för dem så uppskattar du dem nog mera"


En kommentar skriven av en Sundsvallsbo som gömmer sig bakom ett nick....

Vem denne person är vet jag inte, men knappast någon som känner mig.


"Ute efter nya hästar hela tiden...." Ja, det är väl därför jag haft Ferarri i 8 år? För att jag vill ha nya hästar hela tiden alltså... lite motsägelsefullt, men men, alltid kan någon hitta logigen i det resonemanget.


Som om det vore ett så jävla lätt beslut att avliva en häst, vare sig den är sjuk eller ej!Vilket nu irolona är, hon har ont, men kanske bättre hon får gå och lida istället, bara för att jag inte ska framstå som en som vill byta häst hela tiden? Är det bättre så eller?

Ett jävla taskigt påhopp är det.


Jag har inte förstört Irolonas rygg, jag har bara haft henne sedan januari, och upptäckte snart att hon markerade kraftigt på h. bak emellanåt.

Nu är hon en f.d travare som gått lopp, och det är inte så förbannat ovanligt att de får skador efter det!


Vad gäller "gratishästar", så är Irolona den enda jag mottagit gratis som min egen - och hon är då fan inte mindre värdefull i mina ögon för det! Tvärtom! Jag hade -om inte stora planer - så åtminstonde någon form av planering att vi skulle kunna lulla runt i skogen hon och jag. MAO så planerade jag ett liv ihop med henne.


Vad gäller Ulven, som jag lämnade tillbaka efter 4 år som foder häst ( räknas 4 år också som att man vill byta häst hela tiden??!!). Hur många som sa åt mig att göra mig av med den hästen vet jag inte, de ansåg honom inte pålitlig ( bla en mycket hästkunnig man, med åratal av erfarenhet av hästar av alla de sorter), men jag vägrade för jag älskade verkligen den hästen! Inte förenns jag bedömde att risken för att en olycka var överhängande när vi red ut, och efter han ramponerat 3 stall ( nåja, boxarna i dem om det ska vara noga, och det ska det väl - och 1 stall föressten, nämligen det jag har nu.) Då fick tom jag inse att det helt enklelt inte fungerade. Men man kämpar då fan inte med en häst i 4 år, om man bara vill byta hela tiden!


Däremot har jag letat häst att ha som sällskap till Ferarri efter beslutet tagits att Ulven skulle få komma hem till sig och efter jag fått Irolona utdömd.  ( Ja, jag har låtit en veterinär göra böjprov på henne och hon markerar kraftigt, ingen kiropraktor i världen kan få ordning på det!)

Jag har funderat och letat och hittat några intressanta hästar, som jag lagt upp bla här på bloggen tillsammans med min spekulationer om det kan vara den rätta.

JA JUST DET: DEN RÄTTA!

Den rätta, för att jag vill ge ett permanent hem, precis som Ferarri har.


Jag skulle kunna betal hur mycket som helst för en häst om det vore så; men vad är det för garanti att den är felfri? Skulle priset avgöra det? knappast!


Jag var övertygad om att Irolona var den rätta, och det är hon också, när vi nu kommit förbi hennes rädslor för hantering av sitt huvud, när hon nu villigt låter sig fångas och inte är så "rädd om sin frihet". Hon är underbar på alla sätt och vis. MEN LIDER AV SITT RYGGFEL OCKSÅ!


Varför ska jag egentligen sitta här och försvara mig inför en feg persons påhopp? En som inte ens vågar säga vem det är, som antagligen inte ens känner mig?

Jo för att jag blir så jävla förbannad på dessa anklagelser denne för mig okände fege fan slänger ur sig!!! Och dessutom totalt ogrundat!


Innan jag köpte Ferarri 2004, hade jag inte ägt en häst på många år, sedan början av 90-talet. Jag red andras hästar emellanåt.

Hur kan jag då, om jag inte ägt en häst,varit fodervärd åt någon sedan 80-talet, och senast ägde en häst fram till -92, och nu alltså Ferarri ( som jag betalde ett överpris på medtanke på hur lite hanterad och hur vanskött hon var), verka vara en som bara vill byta hästar hela tiden?

Förklara gärna det för mig tack!


Under tiden jag väntar på den förklaringen så försöker jag hålla mig uppe när jag vet vad som ligger framför mig gällande Irolona!

EN JÄVLIGT STOR SORG!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fallen-angel - 4 februari 2012 09:12

Och kalla mig och min dotter oh man en massa, så väljer jag att publicera detta, skrivet av dig med dina egna ord, om "den underbara mamma" du så försvarar.   Så nu blir det mera intressant att få se dina snorkiga, obefogade kommenater om DETTA! ...

Av fallen-angel - 29 oktober 2011 21:07

Nog finns det saker att skriva om, men så ska ju lusten till också. Det jag kan konstatera är att jag, min man,min son, min dotter och i längden då även mina barnbarn, alla på något vis har fått sår i själen efter Sociopatens vansinnes framfart det...

Av fallen-angel - 29 oktober 2011 21:07

Nog finns det saker att skriva om, men så ska ju lusten till också. Det jag kan konstatera är att jag, min man,min son, min dotter och i längden då även mina barnbarn, alla på något vis har fått sår i själen efter Sociopatens vansinnes framfart det...

Av fallen-angel - 21 oktober 2011 13:17

Efter vad som känns som en evighet, vilket det på sätt coh vis kan sägas vara då det var 5 år jag sedan var ner hit, sitter jag nu hemma hos Theres och Johan i Sala. Känns jättekul att räffa alla igen, och vi har ju mycket att ta igen sas.   Ja, ...

Av fallen-angel - 15 oktober 2011 11:58

Mamman som dränkte sina 2 pojkar, 4 resp 8 år gamla, har nu först börjat inse att hennes barn aldrig kommer tillbaka. Ehhhh? Hon liksom mördade dem, och nu ska det tyckas synd om henne? Hon skyller på social myndigheterna att hon mördade sina barn,...

Presentation


Fallen Angel

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i Phu-bökerna?
 Ior
 Phu
 Uggla
 Kanin
 Nasse
 Tiger

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

fallen-angel


Ovido - Quiz & Flashcards