fallen-angel

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

Så fick jag lite nytt om Irolonas tidigare liv - misstanken bekräftad alltså.

Av fallen-angel - 3 augusti 2011 11:39

Inte konstigt att Irolona varit så rädd om högra sidan av huvudet! Att slå en häst över "ansiktet" med en piska för att den inte gör exakt som den "ska"--- fy fan alltså.

Ja, det är inte hon jag fick henne från, utan tidigare i Irolonas liv detta hänt - men "skadorna" sitter ju kvar.


Misstänkte från början att det var något liknande som hänt, men fick det som sagt bekräftat idag av en som personligen bevittnat den typen av "behandling" av hästar, och som känner Irolona sedan tidigare.

Inte undra på att hon får sina nervösa återfall, stackars häst.


Men det har blivit bättre! Det är stor skillnad på den Irolona jag hämtade och den som går och latar sig i hagen.

Idag kan man verka hovar ute i det fria, hon står lugnt uppbunden, hon är social och söker sig till människor.


Nu ska vi bara jobba vidare i lugn takt, så blir det nog bra. Undvika tvångs-situationer och låta allt ha sin tid. Så blir det nog bra i slutändan.



 
 
Ingen bild

Anki

3 augusti 2011 14:36

Det är ofattbart helt enkelt att man kan göra så. Skönt att hon kommit sig i din vård. Man får skynda långsamt. Kram.

fallen-angel

3 augusti 2011 18:50

Jag har som sagt misstänkt att hon blivit slagen över öronen och ansiktet, men fick det bekräftat av en som jobbat i det stall hon kommer från. Sorgligt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fallen-angel - 4 februari 2012 09:12

Och kalla mig och min dotter oh man en massa, så väljer jag att publicera detta, skrivet av dig med dina egna ord, om "den underbara mamma" du så försvarar.   Så nu blir det mera intressant att få se dina snorkiga, obefogade kommenater om DETTA! ...

Av fallen-angel - 29 oktober 2011 21:07

Nog finns det saker att skriva om, men så ska ju lusten till också. Det jag kan konstatera är att jag, min man,min son, min dotter och i längden då även mina barnbarn, alla på något vis har fått sår i själen efter Sociopatens vansinnes framfart det...

Av fallen-angel - 29 oktober 2011 21:07

Nog finns det saker att skriva om, men så ska ju lusten till också. Det jag kan konstatera är att jag, min man,min son, min dotter och i längden då även mina barnbarn, alla på något vis har fått sår i själen efter Sociopatens vansinnes framfart det...

Av fallen-angel - 21 oktober 2011 13:17

Efter vad som känns som en evighet, vilket det på sätt coh vis kan sägas vara då det var 5 år jag sedan var ner hit, sitter jag nu hemma hos Theres och Johan i Sala. Känns jättekul att räffa alla igen, och vi har ju mycket att ta igen sas.   Ja, ...

Av fallen-angel - 15 oktober 2011 11:58

Mamman som dränkte sina 2 pojkar, 4 resp 8 år gamla, har nu först börjat inse att hennes barn aldrig kommer tillbaka. Ehhhh? Hon liksom mördade dem, och nu ska det tyckas synd om henne? Hon skyller på social myndigheterna att hon mördade sina barn,...

Presentation


Fallen Angel

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i Phu-bökerna?
 Ior
 Phu
 Uggla
 Kanin
 Nasse
 Tiger

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

fallen-angel


Ovido - Quiz & Flashcards