fallen-angel

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

för tidigt, för sent? och saknad....

Av fallen-angel - 13 oktober 2011 15:22

Ja, när är det "rätt tid" kan man ju fråga sig när det gäller sjukvården. När jag kom in med en sprucken tarm förra måndagen fick jag veta att jag kommit in i "sista stund" typ och borde ha sökt tidigare. Men - sa samma läkare lite uppgivet - hade jag sökt tidigare hade jag med all sannolikhet blivit hemskickad och hänvisad till HC, som jag ju just kom från. Nu var det ju så, att jag hade varit på HC tidigare, och de sett att jag hade förhöjda värden, men det var typ " ta en albyl och hör av dig om vecka om det inte känns bra".

Hur som haver så insåg jag att fem dagar på sjukan med dropp ( och enorma magsmärtor i början) utan dator var rena tortyren, så nu har jag köpt mej en lliten sak jag kan ta med in när det behövs.


Detta med magen hade jag känningar av redan i somras, så det är en del av anledningen jag sålde hästarna. Inte för att jag visste att en tarm gått hål på, eller snarare att det var såpass irriterat i magen att en tarm skulle spricka, men jag kände mig svag och orkeslös helt enkelt. Idag är jag glad jag tog beslutet, för med facit i hand så hade jag ju realistiskt sett inte kunnat ta hand om hästar i dagens läge.


Nu ska jag tillbaka in och röntgas för att se om operation behövs ( tack och lov för min lilla rosa då!). Visserligen tyckte nog jag att de kunde ha röntgat och allt det dr medans jag ännu låg inne, men sjukvården är ju som den är. Hem och ät antibiotika i 7 dagar och återkom sen....


Ont har jag ju ännu, i magen. Det kommer och går, men helt frisk är jag ju verkligen inte. Nåja, bara äta kuren och vänta på läkarens "dom".


Det är ju en form av magsår detta, inte konstigt kanske med tanke på senaste årets eskalerade händelser.


Nåja, det blir nog bra i slutändan....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fallen-angel - 4 februari 2012 09:12

Och kalla mig och min dotter oh man en massa, så väljer jag att publicera detta, skrivet av dig med dina egna ord, om "den underbara mamma" du så försvarar.   Så nu blir det mera intressant att få se dina snorkiga, obefogade kommenater om DETTA! ...

Av fallen-angel - 29 oktober 2011 21:07

Nog finns det saker att skriva om, men så ska ju lusten till också. Det jag kan konstatera är att jag, min man,min son, min dotter och i längden då även mina barnbarn, alla på något vis har fått sår i själen efter Sociopatens vansinnes framfart det...

Av fallen-angel - 29 oktober 2011 21:07

Nog finns det saker att skriva om, men så ska ju lusten till också. Det jag kan konstatera är att jag, min man,min son, min dotter och i längden då även mina barnbarn, alla på något vis har fått sår i själen efter Sociopatens vansinnes framfart det...

Av fallen-angel - 21 oktober 2011 13:17

Efter vad som känns som en evighet, vilket det på sätt coh vis kan sägas vara då det var 5 år jag sedan var ner hit, sitter jag nu hemma hos Theres och Johan i Sala. Känns jättekul att räffa alla igen, och vi har ju mycket att ta igen sas.   Ja, ...

Av fallen-angel - 15 oktober 2011 11:58

Mamman som dränkte sina 2 pojkar, 4 resp 8 år gamla, har nu först börjat inse att hennes barn aldrig kommer tillbaka. Ehhhh? Hon liksom mördade dem, och nu ska det tyckas synd om henne? Hon skyller på social myndigheterna att hon mördade sina barn,...

Presentation


Fallen Angel

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i Phu-bökerna?
 Ior
 Phu
 Uggla
 Kanin
 Nasse
 Tiger

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

fallen-angel


Ovido - Quiz & Flashcards