fallen-angel

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Det är med stor sorg i hjärtat

Av fallen-angel - 18 augusti 2011 18:58

Idag när jag var ner till hagen så låg Irolona ner och vilade - inget konstigt alls med det, för de brukar tjejerna göra emellanåt.

När hon reste sig däremot....

Hon var så stel i h. bak att tom Gamle Karino som var 34 år, reste sig smidigare och gick bättre efter att ha legat!


Det finns inga tvivel längre....  beslutet måste tas och har tagits....


Nu kan det ju tyckas cyniskt att jag lämnade tillbaka Ulven och han gick till slakt utan att passera gå, och han var ändå 100% frisk! Men med tanke på hans istadighet så hade jag inte något val - än att lämna tillbaka honom alltså - men det var ju mot löfte att han skulle få ett nytt bra hem. Sedan att hans ägares och min defenitation inte överennsstämde om vad ett bättre hem är, är en annan sak. De såg tydligen De Eviga Gröna Ängarna som bästa hemmet...


Men Irolona då.... att hon är stel  är en sak, att hon inte vill ha ryttare på ryggen förståerligt, det hade jag kunnat ta, men inte att se smärtan i hennes ögon emellanåt. Låter kanske dramatiskt det där - men nog fasiken ser man på ögonen när de har ont. Ja, på hela kroppsspråket för den delen.


Ännu mera cyniskt är att jag nu måste leta efter en ny kompis åt Ferarri, då hästar enligt lag inte får stå ensamma.


Ev har jag hittat rätt i ett äldre sto från Polen som behöver nytt hem hon också. Det står mellan henne och en Shagaya arab vallack - båda 2 är f.ö flugskimlar - en färg jag älskar!


Orkar inte skriva mer om detta nu, för jobbigt.

Jag vet att jag gör rätt gentemot Irolona, men ändå.....

 
 
Ingen bild

Loranga

18 augusti 2011 23:08

Prova kiropraktor ! Du verkar bara vilja ha nya hästar hela tiden ! Prova att betala för en så kanske du uppskattar den mer !

fallen-angel

19 augusti 2011 11:44

jag vet inte vem du är- men jag ÄR inte ute efter nya hästar hela tiden! Vem är du som fegt gömmer dig bakom nick och anklagar mig på det viset?
Om jag hade bara velat ha nya hästar hela tiden, varför har jag då haft Ferarri i 8 år?! Ulven i 4?
Nej du, ta du och tänk dig för innan du slänger ur dig anklagelser -ditt fega kräk som inte ens vågar visa dig själv.
Förstår inte du den sorg jag känner över att Irolona har ont? Vad tror du en kiropraktor hjälper mot en totalförstörd rygg? Om du nu dessutom så gärna slänger ur dig sådana anklagelser, så ta reda på fakta först!
1. Jag har haft veterinär ute och gjort böjprov - Irolona markerar starkt på det.
2. Jag hade inte en tanke på att skaffa en ny häst trots att jag vet att hästar inte får stå ensamma enligt lag, men blev starkt påmind av det av både veterinär och en annan hästuppfödare här i närheten. Så valet är?
3. Irolona är den enda häst som jag tagit emot gratis -annars brukar jag betala och det ganska duktigt med pengar - som om det vore en garanti föressten! Ulven var foderhäst f.ö
4. Som sagt Ulven hade jag 4 år, och enda orsaken att jag inte behöll honom var att han blev för stark + att jag tröttnade på att få stallen raserade.

Så ta nu och förklara dig, ditt fega svin, och framförallt visa vem du är!

Och då jag inte känner många Sundsvallsbor, så kan jag väl gissa mig till vem du är....

 
Ingen bild

Anki

19 augusti 2011 13:37

KRAM <3

fallen-angel

19 augusti 2011 17:47

tack vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fallen-angel - 4 februari 2012 09:12

Och kalla mig och min dotter oh man en massa, så väljer jag att publicera detta, skrivet av dig med dina egna ord, om "den underbara mamma" du så försvarar.   Så nu blir det mera intressant att få se dina snorkiga, obefogade kommenater om DETTA! ...

Av fallen-angel - 29 oktober 2011 21:07

Nog finns det saker att skriva om, men så ska ju lusten till också. Det jag kan konstatera är att jag, min man,min son, min dotter och i längden då även mina barnbarn, alla på något vis har fått sår i själen efter Sociopatens vansinnes framfart det...

Av fallen-angel - 29 oktober 2011 21:07

Nog finns det saker att skriva om, men så ska ju lusten till också. Det jag kan konstatera är att jag, min man,min son, min dotter och i längden då även mina barnbarn, alla på något vis har fått sår i själen efter Sociopatens vansinnes framfart det...

Av fallen-angel - 21 oktober 2011 13:17

Efter vad som känns som en evighet, vilket det på sätt coh vis kan sägas vara då det var 5 år jag sedan var ner hit, sitter jag nu hemma hos Theres och Johan i Sala. Känns jättekul att räffa alla igen, och vi har ju mycket att ta igen sas.   Ja, ...

Av fallen-angel - 15 oktober 2011 11:58

Mamman som dränkte sina 2 pojkar, 4 resp 8 år gamla, har nu först börjat inse att hennes barn aldrig kommer tillbaka. Ehhhh? Hon liksom mördade dem, och nu ska det tyckas synd om henne? Hon skyller på social myndigheterna att hon mördade sina barn,...

Presentation


Fallen Angel

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i Phu-bökerna?
 Ior
 Phu
 Uggla
 Kanin
 Nasse
 Tiger

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

fallen-angel


Ovido - Quiz & Flashcards