fallen-angel

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Usch vad jobbigt det var!

Av fallen-angel - 11 september 2011 12:26

Att lämna ifrån sig Ferarri alltså.

Men familjen som köpte henne var verkligen urgulliga, gedigna hästmänniskor! Så jag vet att hon får ett bra hem.


Provridningen gick bra, fast Ferarri tyckte det var lite konstigt att få på sig en dressyrsadel igen *S*, och att hon fick jobba! Fy vad männsikor kan vara jobbiga alltså  .

Men, allt gick som väl bra, visst skuttade hon lite och protesterade, men detta var vana ryttare och gav sig inte! Inte skrämdes de av hennes "hot" att resa sig, inte av hennes småbockande heller, utan hon drevs vänligt men bestämt frammåt. Nu är ju Ferarri sådan att kan hon skrämmas så hon slipper ( vilket har hänt så hon fått sin vilja fram ) så gör hon det, men är man tillräckligt tuff att driva på henne med skänklarna i det läget, ger hon sig och går så snällt så. Gör allt man ber om.


I vilket fall blev de överförtjusta i den lilla damen. och allt kändes rätt.


Inte förenns Ferarri klev in i transporten kom tårarna, men jag var tvungen bita ihop: inte ville jag gråta inför barnen heller! Vill ju inte att flickan som ska ha Ferarri ska känna som om det vore fel.

Jag satte handen i pannan på Ferarri och hon tryckte sig mot den, så som hon brukar, bara för att bli gniden där bläsen börjar. 


Det är ju bara 30 mil till henne - och jag kan ju åka när jag vill. 

Är liksom ändå på vägen ner mot Sala och Västerås, så jag kan passa på att hälsa på alla "ungar" vi har där + mina barnbarn.


Och inte är jag beroende av att gubben ska köra heller -tack och lov!


Kia-gubben ( han som har Kian jag vill ha alltså) ska hålla den 1 månad till =) -förhoppningsvis gör han det också! Isåfall åker jag ner med Sioux och köper den - med eller utan gubben! Bästa vore såklart om jag fick med honom, så kunde vi ta forden dit och sedan varsin bil hem igen -efter ett stopp i Sala/Västerås då.....


Sioux ja, hon gjorde som vanligt succe´ genom sitt glada, genomärliga sätt igår. Tom pojken  ( som väl är en 7-8 år) och nyss blivit hundbiten och var rädd för hundar, lekte tillslut med denna otroliga Schäfer.


Mamman i familjen stod och tittade på irolona när hon gick, så sa hon fundersamt att Irolona nog haft en hjärnblödning, eftersom hennes ena sida inte alls hänger med liksom. Jag blev lite förvånad, visste inte att hästar kan få hjärnblödning - eller har väl aldrig tänkt så. Men hon sa att det hade hänt några travare hon kände till. Och omöjligt är det ju inte, pga av hur Irolona rör sig så verkar det rent av logiskt. Stackars häst! Säljas av förstaägaren som ridhäst, fast han måste varit medveten om hennes skador! Ibland tycker jag nog att travfolket är lite väl extrema gentemot hästarna! Inte alla -oh nej då, men allt för många....


Inte heller kan jag förstå dessa människor som behåller djur när de blir sjuka och inte orkar med, bara för att behålla dem! Jag menar: jag älskar Ferarri, men jag vill hennes bästa också. Och det kan inte jag ge henne idag. 


Cancer är en grym sjukdom.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fallen-angel - 4 februari 2012 09:12

Och kalla mig och min dotter oh man en massa, så väljer jag att publicera detta, skrivet av dig med dina egna ord, om "den underbara mamma" du så försvarar.   Så nu blir det mera intressant att få se dina snorkiga, obefogade kommenater om DETTA! ...

Av fallen-angel - 29 oktober 2011 21:07

Nog finns det saker att skriva om, men så ska ju lusten till också. Det jag kan konstatera är att jag, min man,min son, min dotter och i längden då även mina barnbarn, alla på något vis har fått sår i själen efter Sociopatens vansinnes framfart det...

Av fallen-angel - 29 oktober 2011 21:07

Nog finns det saker att skriva om, men så ska ju lusten till också. Det jag kan konstatera är att jag, min man,min son, min dotter och i längden då även mina barnbarn, alla på något vis har fått sår i själen efter Sociopatens vansinnes framfart det...

Av fallen-angel - 21 oktober 2011 13:17

Efter vad som känns som en evighet, vilket det på sätt coh vis kan sägas vara då det var 5 år jag sedan var ner hit, sitter jag nu hemma hos Theres och Johan i Sala. Känns jättekul att räffa alla igen, och vi har ju mycket att ta igen sas.   Ja, ...

Av fallen-angel - 15 oktober 2011 11:58

Mamman som dränkte sina 2 pojkar, 4 resp 8 år gamla, har nu först börjat inse att hennes barn aldrig kommer tillbaka. Ehhhh? Hon liksom mördade dem, och nu ska det tyckas synd om henne? Hon skyller på social myndigheterna att hon mördade sina barn,...

Presentation


Fallen Angel

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i Phu-bökerna?
 Ior
 Phu
 Uggla
 Kanin
 Nasse
 Tiger

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

fallen-angel


Ovido - Quiz & Flashcards