fallen-angel

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

Nog är det väl lite underligt ändå?

Av fallen-angel - 4 augusti 2011 19:50

Om man försöker vara "snäll", ta hänsyn och visa hänsyn gentemot sina medmänniskor; så förväxlas det ofta med att man är korkad och kan utnyttjas till maximalgränsen.


Jag hatar att tjata på andra om självklarheter som man gjort upp om, det är bland det värsta jag vet.

Som att låna ut pengar till en vän, och sedan inte få tillbaka dem när det är sagt, utan man måste säga till om den saken.

Eller att ständigt bli lurad, bara för att någon fått för sig att man är lättlurad.

Tillslut, när det gått för långt, blir jag ilsk och fräser ifrån - vilket inte alltid uppskattas. Men å andra sidan så var det ju ingen sann vän eller bekantskap.


Jag är heller ingen som kommer på inkallning när det passar, och däremellan inte existerar.


Inte springer jag runt och sensationslystet vältrar och gottar mig i andras olyckor av vilket slag de månde vara. Skitsnacket överlåter jag med varm hand åt de som kan konsten att hantera detta "nöje" .


Visst pratar/skriver jag om sociopatens härjningar - men det är inget jag gottar mig åt, hennes handlingar alltså. Men nu är det inte det det handlar om.


Är det verkligen så stenålders att tro gott om människor? Att tro på att en överennskommelse är en överennskommelse? Att ge av sig själv utan att kräva tillbaka?

Tydligen....


Så jag får väl sluta med det, sluta tro gott om människor, sluta tro på dem alls, ta för givet att alla bara är ute efter egen självvinning osv osv.

Alltså i kort: bli en person jag inte är.


Är det verkligen så konstigt och udda att man bara vill leva ifred, att man inte söker större umgängen? Att man kanske vill hålla sig lite för sig själv?


Är gemene man så förbaskat nyfikna, att om de inte får "grepp" om en person, så hittar man på saker att säga, för att få sin lilla ljus-stund i centrum för storskvaller för idialöra? Hellre än att försöka lära känna den personen?


Jag har genom åren haft både riktiga goa vänner ( som jag har kvar än idag) och falska dito, som bara utnyttjat det de kunnat få ut av en och sedan kasserat en som en trasig leksak, jag har inget behov att umgås med si eller så många.


Mycket har givetvis med min uppväxt att göra - som gör att jag inte har mycket gemensamt med andra, och som jag dessutom inte vill "vältra mig i". Jag har svårt att umgås med människor som haft ett liv där de i princip glidit fram på en räkmacka, eftersom vi på den punkten inte har något gemensamt. Lika svårt har jag för de som försöker leva andras liv. Som inte vågar vara sig själva.


Hur som haver: nu är det slut på "snällheten", nu kommer mina villkor också att gälla.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fallen-angel - 4 februari 2012 09:12

Och kalla mig och min dotter oh man en massa, så väljer jag att publicera detta, skrivet av dig med dina egna ord, om "den underbara mamma" du så försvarar.   Så nu blir det mera intressant att få se dina snorkiga, obefogade kommenater om DETTA! ...

Av fallen-angel - 29 oktober 2011 21:07

Nog finns det saker att skriva om, men så ska ju lusten till också. Det jag kan konstatera är att jag, min man,min son, min dotter och i längden då även mina barnbarn, alla på något vis har fått sår i själen efter Sociopatens vansinnes framfart det...

Av fallen-angel - 29 oktober 2011 21:07

Nog finns det saker att skriva om, men så ska ju lusten till också. Det jag kan konstatera är att jag, min man,min son, min dotter och i längden då även mina barnbarn, alla på något vis har fått sår i själen efter Sociopatens vansinnes framfart det...

Av fallen-angel - 21 oktober 2011 13:17

Efter vad som känns som en evighet, vilket det på sätt coh vis kan sägas vara då det var 5 år jag sedan var ner hit, sitter jag nu hemma hos Theres och Johan i Sala. Känns jättekul att räffa alla igen, och vi har ju mycket att ta igen sas.   Ja, ...

Av fallen-angel - 15 oktober 2011 11:58

Mamman som dränkte sina 2 pojkar, 4 resp 8 år gamla, har nu först börjat inse att hennes barn aldrig kommer tillbaka. Ehhhh? Hon liksom mördade dem, och nu ska det tyckas synd om henne? Hon skyller på social myndigheterna att hon mördade sina barn,...

Presentation


Fallen Angel

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i Phu-bökerna?
 Ior
 Phu
 Uggla
 Kanin
 Nasse
 Tiger

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

fallen-angel


Ovido - Quiz & Flashcards